IMA LI PILOTA ….. ???
Petak, dan je 22. veljače 2013. godine, sati ravno 15 00, u stvari to je vrijeme kad većina Područnih ureda Porezne uprave zatvara vrata.
Što se ovaj tjedan desilo, jeli uopće Porezna uprava radila.
Recimo da je ovaj tjedan zatvoreno pedesetak lokala, uglavnom ugostiteljskih kod kojih su utvrđene nepravilnosti vezane uz fiskalizaciju. Opravdano, Zakon tako propisuje.
A vrijeme je i poreznih prijava i baš mi se čini da je nekakva gužva u Ispostavama. Na mjestima za pet šest službenika sjede dvojica ili trojica i odrađuju posao za šestoricu. Ne zato što su ostali slučajno zaposleni negdje odsutni, nego onih ostalih nema. Nema, to je nemoguće. Na žalost moguće je, jer na mjesto davno otišlih u mirovinu ili nekim drugim putem ne sjedi nitko. Godinama nitko nije primljen u Poreznu upravu kao nekakav niži službenik ili radnik. A priča se o enormnom višku zaposlenih…. interesantno…
Zakoni propisuju i neke druge stvari, recimo isplatu plaće za zaposlene. Zakon propisuje, recimo isplatu doprinosa vezanih uz plaće, zakon propisuje i nekakve rokove za spomenute radnje i obveze…
Nebitno… iako svjesni da vjerojatno ovaj tjedan neće biti plaće, koja ionako već kasni dobra dva tjedna, inspektori Porezne uprave revno obilaze i kontroliraju provedbu propisa, a u silnoj gužvi teško sa se sjete da bi trebali dobiti plaću. Uostalom, datum kada u pravilu, plaća sjeda odavno je prošao i teško da se mogu sjetiti jel možda plaća i bila isplaćena pa su je potrošili, te na to možda zaboravili…..
A priča se kako novca ima…. Dali smo božićnicu, dali smo prijevoz, dali smo jubilarne nagrade u dijelu, a činjenica je da plaće nisu rasle ni postotni poen u zadnjih nekoliko godina.
Ovim kratkim monologom htjelo se reći da mi poreznici i dalje radimo posao koji smo godinama, isto tako jednako revno radili i sve nas je manje, a poslova sve više… statistike ko u priči… i do sada nismo pomišljali na nekakvo smanjivanje brzine ritma svojeg rada, unatoč sve više oboljelih od razno raznih bolesti uzrokovanih, prije svega stresom.
Normalno, plaće su nam previsoke pa će nam uzeti par postotaka, a vjerojatno ih bodu i naši koeficijenti…. da i oni su sljedeći na redu, a nakon toga vjerojatno i otkazi „nazovi višku“ zaposlenika. Za njih je bitno da svoje ne diraju ili ako treba onda jako, jako minimalno, a ako se da, da se malo i podignu za rukovodeći kadar… da recimo redovito dobivaju svoje kako plaće, tako i nazovimo autorske honorare za prepisivanje razno raznih metodologija i uputa.
Zaista, nekad je časno bilo biti poreznik, a sada… teško je to potvrditi. Od nekakvih, recimo materijalnih primanja nije ostalo gotovo ništa, ni plaća se više ne isplaćuje, prekovremeni, normalno odrađeni ili neodrađeni sati, bog zna kome se isplaćuju itd… itd…
Zaista nema smisla dalje nabrajati, jer javnost misli drugačije. U stvari javnost misli kako im se servira ili uvjeri. A zašto bi tako mislila nije teško naći odgovor, kad i sami naši poslodavci „hvale“ upravu epitetima u stilu neučinkovita, prekobrojna, neradnici, neodgovorni….
Zadatak pilota jest sigurno voziti i dovesti putnike do cilja….
Činjenica je da se avioni trebaju redovito servisirati i održavati, znači treba im dati ono što im pripada. ZAR MOŽDA NIJE VRIJEME DA SE NAŠI PILOTI MALO ZAMISLE KAKO TO VOZE…. jer sve je očitije da voze u čudnom smjeru…. u stvari izgleda da voze sami sebe… a možda i nema pilota…. ali svakoj vožnji , bez ili s pilotom, kad tad dođe kraj…
O autoru